onsdag 25. juni 2008

Din sidemann

Hva er det som gjør at du velger den personen du vil sitte ved siden av? Alvorlig, dette er noe jeg har tenkt mye på. I klasserom, på fester eller i middagsbesøk velger du dem du har mest kjemi med eller dem du trives best rundt. Men det er ett sted, noen ganger, på visse tidspunkt det blir litt mer vrient å velge en sidemann. På bussen. Hvordan velger vi den personen vi sitter med? Er det overflatiske valg? Tror mine er. Litt. Det er sånn at jeg må se meg litt rundt. Hender vel en gang iblant at jeg slår til med et tilfeldig valg her og der, men det meste er nok gjennomtenk. Det rare er at det ikke er bevisstheten min som velger, men underbevisstheten min. Noe jeg ikke har fullstendig kontroll over! Hva tror dere det er som avgjør hvem vi vil dele en hvilken som helst kjøretur med? Alle har vel sine teorier..

Ps. Beklager for få innlegg de siste dagene:)

2 kommentarer:

SerriPerri sa...

Jeg tror det er overfladisk.
noen ganger kan det være tilfeldig, men i mitt tilfelle er det ikke det.
Det som er litt ironisk med det er at ser jeg en super kjekk gutt på bussen sittende alene er det liten sjans for at jeg setter meg ved siden ham.
det ender liksom i å sitter ved siden av en eller annen gammel dame eller noe.. men det er bare meg da.

Katrine sa...

Se hva jeg har skrevet i inboksen på på face!