mandag 1. september 2008

Første uken min på St.Andrews

Skolen var stor, men det går veldig få elever der. Vi er 15 til max 20 elever i hver klassse, noe som er veldig greit. Hater alt for store klasser, selvom det er det jeg har vært vandt med de siste 10 årene av mitt liv.. Til Pernille: Ja, jeg er junior, det er jo 91. kullet liksom=) Vet ikke hvorfor du var senior?=/ Kjemi læreren min snakker så hysterisk fort, altså jeg mener det er Rolka i hundredeognitti med texas aksent, kanon å høre på -lærer ikke en drit. Meeen hun er vanvittig morsom, så det går vel opp i opp. Noen nye klasserom har vertsfamilien min betalt for, så derfor var det en liten sermoni der rektoren skulle klippe av et bånd og noe greier. som dere sikkert vet går jeg på en kristn skole. Vi takket Gud for alt og da mener jeg absolutt alt, sang og heiret på.


Første skoledag var det ikke lunsj på skolen, for vi var bare halv dag, men andre skoledag var litt verre. Jeg kunne ikke finne de jentene jeg hadde blitt kjent med så da jeg sto helt alene i kantinen med matbrettet min var jeg så ensom at jeg satt meg ned på en tomt bord og begynte å spise. Folk så på meg som jeg var forstyrret eller noe. Rett før alt begynte å bli så alt for pinlig kom Whitney, Dylan og Nicole og reddet meg. Det var forresten de jentene som kidnappet meg helgen før. Pernille hadde dere sånt opplegg?



For dere som er ikke-religiøse sånn som meg forstår kanskje at jeg kan klare å lære meg å sove med øynene åpne i løpet av året! Går i kirken hver eneste dag etter lunsj! De sier så mye rart, blir av og til litt tullerusk. Etter selve sermonien kan de som vil komme opp og si hva de føler for, det kan være at noen har bursdag, eller kanskje noen tenger hjelp til noe osv. Poenget med at jeg sier dette er fordi jeg føler jeg joiner en AA gruppe eller noe, for etter hva enn de sier så klapper alle sammen så glad og fornøyd. Det kan være bare en beskjed fra en lærer så klapper elevene som noen gale høns -er litt søtt, men hallai?



Elevene er så gøye, har fått mange venner etter bare den første uken. Litt forskjellige folk fra forskjellige gjenger, selvom trinnet vårt er ganske så sammensveiset. Har fått oppfylt min lille drøm om å ha en guttevenn som går på den andre siden av veien for å si det sånn. Han er så søøt, hihi=) Forteller meg all inside information om så og si alle untatt hans aller beste venner. Hverdagne er ganske travle, er skole fra 8.30am til 3.45pm, så er det vollyball trening fra 4.00pm-6.00pm, hjem å dusje, begynne på leksene, så spise middag og til slutt gjøre ferdig resten av leksene mine. Etter alt dette er klokken allerede ti om kvelden om ikke mer og ta er det rett i seng. Har faktisk ganske godt av dette året for begynte å bli rimelig slapp det året jeg gikk på U.Pihl... Noen andre som føler dagene bare suser forbi og er kjempe travle etter skolen og aktiviteter er begynt igjen for fult?

Hugs

8 kommentarer:

Anonym sa...

ååh høres ut som du har det kjempebra! heldig du som bor med styrtrike folk altså :p gleder meg til jeg skal til Austin, vi MÅ møtes! <3

SerriPerri sa...

Jeg gikk var jo senior fordet jeg fylte 18 det året jeg skulle ha "graduation". Så egentlig ville det vært naturlig at du også var det. Men de spurte meg egentlig bare: vil du være senior eller junior? liksom.. x)

Haha jeg var så heldig at jeg hang meg på Chelsea til Lunsjen, så de ble på en måte mine venner. Men jeg satt alene ved lunsjen et par ganger pga at jeg ikke visste det var normalt for dem å ta med seg lunsjen bort der vi hang. Det fant jeg ut etter en stund hahah

Jeg hadde IKKE taklet det du er med på. hadde blitt gal tror jeg.

Og dagene går nok litt saktere her hjemme ja. Året ditt kommer til å gå så fort at du nesten ikke får med deg detaljene.. vær forsiktig sier jeg bare haha

Katrine sa...

Oida, kirken hver dag. Jeg hadde nokk blitt gal:P skal bare se du kommer hjem som kristen! Oida, du har det travelt. Men det er bare bra. Slev er jeg ikke med på noen sport, men holder meg aktivt på treningssenteret noe som jeg liker ettersom det er utrolig mange unge fra skolen der. Tror ikke sport er så stort her som i usa, men de spiller mye aussie footy.

Ja, tiden går så sinnsykt fort! Du må bare nyte det. helt sykt å tenkte på at jeg har vært her i 2 måneder allerede, og nesten trist fordi tiden har gått så fort.

Høres ut som du koser deg masse vennen. Det er bra:D Har du masse lekser å sånn? Jeg har hatt ganske lite, men nå må jeg skrive en oppgave på 1500 ord i engelsk. Gleder meg ikke, men skal ikke klage.

Nå skal du høre noe sykt, jeg traff en guttevenn av vertssøster her en dag som viste seg å være en jente:O Kunne aldri ha gjettet det hvis ikke hun hadde sakt det til meg.

Vi må snakkes snart<3

Helene sa...

Gud så tidig. Skal du bli frelset eller, vedder på du er dødsreligiøs når du kommer hjem, haha!:D Gud så lange dager du har, med 2 timer volleyball trening?? Hver dag? Hvordan får du tid til å gjøre noe annet?:) r

Pia Emilie sa...

Har egentlig ikke tid til annet i hverdagene, men helgene er kjempe gøye. Er noe som skjer hele tiden!:D

Annette sa...

åå, høres ut som om du koser deg :D heldig du! søt blogg, første gangen jeg er her :D

Bjarte sa...

"var jeg så ensom at jeg satt meg ned på en tomt bord og begynte å spise. Folk så på meg som jeg var forstyrret eller noe" - Lesson one: Never eat alone, you're gonna' look like a loner.

Pia Emilie sa...

I've learned my lesson! Haha